Jag ska bli konstnär jag...

Nu har jag bestämt mig för att satsa... kurs och kurs kanske inte är det allra bästa för för att BLI något SKAPANDE, men det är i alla fall mitt nästa steg på vägen. Första halvan på semestern ska jag till Gerlesborgsskolan för en veckas akvarellteknik. Kanske får jag där träffa riktiga konstnärer och se om jag vågar bli som de... om jag vågar satsa...

Och när hösten börjar blir det mer kurs... kanske kanske...

Ett par av mina senaste alster, nu är det bara en vecka kvar så jag får inte vara alldeles ur form. Målade utan föregående skisser, jag försökte jobba med känslan för formen, få upp lite tempo i kompositionen.





Lite konstigt perspektiv på den sista, jag vet, men jag satt med motivet snett framför mig på soffbordet så det var uppifrån och från sidan, och framifrån samtidigt... inte lätt alltid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0