semesterfunderingar



Bara en halv dag kvar till semestern nu... först hem och slappa i två dar, sen träffa släkten och leka och vara social i två dar... och sen två dagar till när jag inte planerat något alls, bara att ta hand om mig själv...

Och så har jag börjat planera inför sommaren, en vecka på yogasemester där jag också ska ta det lugnt och njuta av kroppen och naturen...

Men det är knappt jag vågar berätta det här för folk... jag känner att jag håller på att bli en liten medelålders kulturtant som bara bryr mig om mig själv och inte gör något som påverkar någon annan. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det här är något jag är nöjd med eller som jag egentligen förnekar. Å ena sidan vill jag vara social och vanlig och göra sånt som alla de andra gör. Men å andra sidan känner jag att det är sådant här som jag tycker om och mår bra av. Och jag vill ju sluta förneka mig själv, att stå för det jag håller på med. Jag måste våga stå för den jag är, idag och i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0